Monday 24 August 2009

Risalah ku....


Assalamu Alaikum
Salam ramadhan pada sekalian pengunjung blog ini, Atau panggilan salam bagi masyarakat arabnya" Kullu am wa antum bikhair" dengan membawa makna "Moga setiap tahun kamu berada dalam kebaikan", panggilan ini memang sesuai dijadikan sebagai salam dalam bulan yang berkah ini yaitu bulan Ramadhan, bukan sahaja sebagai salam tetapi juga ianya adalah doa kepada sesiapa yang kita ucapkan.

Apa-apa pun Alhamdulillah syukur kerana dapat kita bertemu dan diberi peluang sekali lagi pada bulan Ramadhan, Ahlan...Ahlan ya Ramadhan. Kedatangan bulan ini wajar kita mengambil sebanyak mana Fadhilat atau kelebihan yang ada pada bulan ini. Sabda nabi Saw yang bermaksud , diriwayatkan oleh Abu Hurairah katanya : Telah bersabda Rasulullah S.A.W "Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-

Aiwah marilah kita bersama-sama mengambil peluang keemasan yang ada dengan beramal sebanyak mungkin, tidak ada lagi alasan yang kita boleh berikan kerana sebelum ramadhan syaitan bebas menghasut ditambah pula nafsu jadi 2 lawan satu la. tapi sekarang tinggallah nafsu yang ada disamping kita, ermmm kalau 1(nafsu) lwn satu(manusia) agaknya siapalah yang menang, Jadi bak kata pepatah tepukla Dada Tanyalah Iman kita eiya.

0 comments:

Post a Comment

 

Type Risalah Copyright © 2008 Art Template by Rois's Blogger Template